Musím přiznat, že nejsem fanoušek práce Franka O. Gehryho. Jeho architektura mi přijde překonaná, nezdravým způsobem formalistická a tak trochu zamrzlá v 90. letech. Pro mnohé je Gehry génius, pro jiné kýčař. Podle mne je pravda někde uprostřed. Na druhou stranu, důkazem naší pražské a české prudérnosti je kauza jeho Tančícího domu v Praze, který byl pro velkou část společnosti “nepřijatelnou extravagantní modernou”. Z dnešního pohledu velice směšný názor. Ten dům je přece sladkej jak dort, elegantní asi jako večerní róba Lucie Borhyové na plese TV Nova a moment šoku už dávno vyprchal. Frank Gehry ovšem ukázal, že je s ním nutné na mezinárodní scéně počítat a to svou novou realizací s oficiálním názvem Beekman Tower. 76 patrová residenční budova umístěná do spodního Manhattanu razantně rozvíjí stávající downtown skyline. Kov mrakodrapu je zvlněn dynamickým plastickým reliéfem inspirovaný údajně božským barokním sochařem Berninim a leskne se na slunci jako futuristická součástka.
518