Logo text

No man's sky> bambilión planet k objevení

G
13 11 2015

Doslova bambilión planet budeme moci prozkoumat jako vesmírní objevitelé v unikátním připravovaném herním projektu No man’s sky. Simulovaný (a fiktivní) vesmír bude mít ve hře tolik planet k objevování, že pokud by všech šest miliard lidí na Zemi dostalo k objevování stejný počet herních planet, na každého z nás jich zbydou tři miliardy. Hra to bude časově určitě náročná. Nějakých 100 hodin u Skyrimu? Cha! Tady to vychází zhruba tak, že i kdyby jsi objevoval každou jednu planetu jednu minutu, tak ti objevení všech planet ve hře zabere celkem 5500 let. Už doma pro jistotu nahlas, ať s tebou příštích pár set let nikdo moc nepočítá.

Herní vesmír je vytvořen procedurálním generováním, které bylo použité u hry Elite poprvé v roce 1984. Vývojáři dali dohromady neuvěřitelné množství vstupních referenčních dat – od sci-fi ilustrací, přes foto a video dokumentaci přírodních úkazů, flóry a fauny až k fotkám z Hubblova teleskopu a NASA. Použití procedurálního generování umožní při dodržení jistých omezujících parametrů vytvořit prakticky nekonečné množství variant automaticky, aniž by se na jejich tvorbě podílel člověk. “Jsme neustále a pořád překvapováni. Nacházíme tvory a věci, o kterých jsme neměli ponětí. Nacházíme život na místech, kde bychom to vůbec nečekali,” neskrývají vývojáři své vlastní nadšení z výtvorů planet, které vznikly v jimi navrženém systému.

Ve hře půjde tedy hlavně o objevování – nové objevené planety budete moci pojmenovat třeba po sobě pro ostatní hráče, stejně jako nové druhy zvířat či strojů, které na nich objevíte. Ale možná bude interakce s ostatními hráči, včetně vesmírných bojů a podobně.

Výtvarná stránky hry by si zasloužila samostatnou kapitolu – jasně se na ní promítá inspirace autorů knižními přebaly sci-fi knih ze 70.let (checkuj dole, pár jsem jich vybral na ukázku).

Charvi

https://www.youtube.com/watch?v=eBERVWYa-1Y

https://www.youtube.com/watch?v=nmwG6Sj1Yfg