Batman, poslední samuraj z Gothamu. V alternativním Japonsku v době vrcholného středověku. Postmoderní anime crossover, jeho černé magii podlehnete na první pohled.
Temný rytíř cestuje časem na základě principu, který minimálně vizuálně odkazuje na Cameronova Terminatora z roku 1984. Stejně jako on se rázem ocitáte v alternativní verzi feudálního Japonska, v době, kdy coby člen řádu samurajů patříte mezi vrchol přísně kastované společenské hitparády a máte tak regulérní povolení zabíjet. Historické detaily se tu fantasticky sráží se svobodně utrženou hollywoodskou atrakcí, futuristické technologie se steampunkem i poctivými katanami, (ne)tradiční jokerovské šílení s početnou netopýří rodinou. Batmanova odvěká ultimátní nemesis tu vypadá jako lobotomizovaný aristokrat, samotný hrdina (?) zase jako těžkotonážní obrněnec na poslední samurajské výpravě za definitivním zúčtováním.
Zapomeňte na důmyslnost absurdního příběhu, na režii nebo scénář, podstatné je v tomhle případě jediné jméno – Takashi Okazaki. Čaroděj mangy a anime, přední japonský designér, otec drsného kultu jménem Afro Samurai. Právě díky němu bude Batman Ninja odvázaná avantgardní nálož, která titulní postavu vtáhne do sféry maximalistického audiovizuálního umění. I kdyby to byl ve výsledku naprostý blábol, věřte mi, že bude v každé vteřině vypadat božsky.
Ondřej Čížek