Dark Souls je spirituální pokračování hry Demons souls z roku 2009 od japonského From Software. Kdo hrál, ví, o co jde. Je to ta nejšílenější mastěnice téhle generace konzolí, opravdová ortodoxiáda, jenom pro nejoddanější magory, pro ty, pro které je obtížnost megahard málo. Hra dostala několik ocenění v anketách o nejtěžší hru současné generace. Ponurá atmosféra, minimum příběhu a animací, nevíte pořádně, co se děje a kde to jste, no prostě jako život sám. Musíte projít celý levl a zabít bosse a pokud zemřete, jdete od začátku a přijdete o všechny nasbírané duše, kolem kterých se celá hra točí. Je to strašlivě těžká a frustrující hra, nicméně pocit uspokojení, který přinaší, je obrovský. Ve věku checkpointů a vodění za ručičku přináší něco, co se podařilo pouze Dead Space 2 na nejvyšší obtížnost – jste naprosto zanořeni a dáváte si pozor na každý krok, každé malé vítězství je pro vás veliké a radostné. Já jsem rád, že někdo nezapomíná na vylízané magory ve věku casual her, které neustále recyklují ty samé principy a koncepty a jsou ohavně lehké. Nekladou vám do cesty žádné překážky a člověk si potom vítězství neváží. Já osobně jsem ji dohrál dvakrát a je to jedna z nejlepších her mého současného života.
Dark Souls vypadá velice dobře, autoři slibují ještě větší míru šílenství, půjde hrát online a kooperativně. V Evropě vychází 7. října. Já se velmi těším. Toto je můj horký tip na tento podzim.
Článek vznikl s podporou Gamescape .
ďurech